Lyser vi för liven

Ett liv, ett stycke kött.
Fördes till världen namnlös.
Försvann lika fort som det var här.
Nu ett minne vi helst vill glömma.
Vad gör mitt liv mer värt.
Föddes i rätt del av världen.
Kunde varit jag.
Aldrig en chans.
Händer hela tiden.

Du är värd något för att du föddes.
Gäller inte alla.
Miljontals liv som försvinner innan världen knappt vetat att dom är här.
Ingen vet vad de skulle kunna gjort.
Förändrat allt.
Om liven fick chans.

Klagar när jag borde vara så lycklig.
Ingen vet vad det innebär.
Det var inget vi fick lära oss.
Försöker efterlikna något vi tror är lycka.
Du är värd lycka... bara för att du finns.

Jag skulle ge er hela världen.
Men den är redan er.
Jag skulle ta alla stjärnor och låta dem lysa starkt över jorden.
Men de lyser redan.
Skapa kärlek för hela världen.
Men den finns redan.

Kanske sjunger nån för dig.
Kanske sjunger nån för mig.
Ett sprucket men hoppfullt halleluja.

Sjung för liven.
Som aldrig fick en chans.
begravda i ändlösa, namnlösa gravar.

Lyser stjärnorna på liven?
Finns kärleken för liven?
Är världen deras?

Är vi stjärnorna?
Är vi världen?
Är vi kärleken?

Kommentarer
Postat av: "mumin"

Vackert och sorgligt om vartannat... kram

2007-01-22 @ 21:29:13
Postat av: Runetilda

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback