Dikter o prosa




Hjälp mig tomten
   

Ett års spektakel, överdåd
I år igen, försäljningsrekord!




Hjälp mig tomten min gran är sne, min julstjärna dog och min kola vill aldrig stelna i minus 18 grader.

Hjälp mig tomten jag shoppade presenter till mig själv för alla pengarna och jag hatar att va snäll

Hjälp mig tomten, jag tror mitt hopp flög ur munnen och jag kan får andnöd av glitterkavalkaden

Hjälp mig tomten, för jag tror inte längre på dig...



_____________________________________________________________________________



Frestelse


Ett blankt litet skrin fyllt av vässade blyertspennor

Och en lång fridfull tågfärd genom världen

Vita, tomma, ändlösa pappersark

Landskap förvandlade av snöstoft och is, städer målade i kurvig arkitektur och mystisk morgondimma

Stirrandes ut genom glasfasaden på teatern som guppar förbi...









____________________________________________________________________________




Lyser vi för liven


Ett liv
Fördes till världen utan namn
Försvann lika fort som det var här


Nu ett minne vi helst vill glömma


Vad gör mitt liv mer värt?
Föddes i rätt del av världen...
Det kunde varit jag...
Att aldrig få en chans.
Händer hela tiden...

Du är värd något för att du föddes

Gäller inte alla...

Miljontals liv som försvinner innan världen vetat om deras existens.
Ingen vet nu deras andliga potential.
Kunde de ha förändrat allt?
Om liven fick chans.


Du är värd lycka... bara för att du finns


Sjung för liven
Som aldrig fick en chans...

Lys för liven
Som finns begravda i ändlösa, namnlösa gravar...




_________________________________________________________________________________

Intregation

Intregationen, välkommen till unionen!


Skandinaviens bästa land, ja fatta du e här nu.


Nu börjar karusellen, det blir svårt om du är arab eller ännu värre muslim.
Så här ett par tips för att leva da svenska dream.


Vill bli accepterad och betala av din landskuld?
Ingen fara du enda du behöver göra är att vinna oss ett OS guld.
Du behöver inte ens byta namn, för nu har ditt ändrats från konstigt till exotiskt,
du ser vi svenskar älskar att vinna nästan obehagligt psykotiskt.


Jag tror det handlar om vårt sätt att aldrig välja sida, på så sätt får alltid utlopp för ilskan lida.
Det bubblar under ytan på varenda svensk person, ibland tror jag vi är en tickande bomb som bara väntar på en utlösande explosion.


Men ifall du inte har bollkänsla eller bara e jävligt kass på sport, ingen fara det finns andra sätt att hålla torrt, typ att joina militären, serva landet o allt d där.
Inte för att jag vill men det ser bra ut att du gör det besvär.


Annars kan du alltid konvertera och byta efternamn och bete dig som en av oss.
Du vet köpa mellanmjölk, dansa runt en upp o nervänd kuk och tända tomtebloss.


Egentligen är vi nyfikna, men fatta vi är rädda.
Nu när du är här känner vi fruktan över att aldrig mer bli sedda.


___________________________________________________________________________________



Ett brev


Tog tiden för att befästa tecken i tomheten...

Kärleksfulla ord på sköra snövita pappersark var evigheten till slut slukar


Din oåterkalliga tid


Från dig....
....till världen


Du gav tiden, tankarna och själen fjättrade i fysisk verklighet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback