Början


Se det här som en introduktion till en människa som inte betyder mer eller mindre än en droppe i havet.
Jag är en liten del av allting.
Och allting skulle inte vara allting och det fattades något. Alltså betyder det att jag är en viktig droppe i havet.
Jag kan vara den första droppen, den sista droppen eller så kom jag med någonstans i mitten. Kanske alla droppar kom till samtidigt. Havet var kanske alltid allting från tidernas begynnelse.
Fast enligt vetenskapsmän är tidens begynnelse något annat än havet. Men vad vet vetenskap om logik, magi, känslor och mystiska sanningar som bara är?

Kanske allting bara är.
Precis som havet.
Precis som jag.
Precis som du.

Nu när jag går här på jorden så tänker jag vara en viktig droppe i havet.
Nu när jag går här på jorden tänker jag låta dig veta vilken viktig droppe du är.
Hur vi små vattendroppar aldrig skulle kunna klara oss utan dig.
Utan dig är jag och allting ingenting.
Utan dig finns inte allting. Utan dig finns inte jag och hela alltet.

Se det här som en sanning.
Lika sant som världssjälen.
Lika verkligt som du och jag och alla andra som gör ingenting till allting.
När du slöt dig till de andra dropparna suckade världssjälen av lättnad.
Nu är alltet allt.

Jag slutar aldrig gå på jorden.
För inget kan försvinna.

Jag är blott en droppe i havet.
Och det här är min blogg.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback